söndag 22 januari 2012

Vikt(igt) inlägg ;)

Hör o häpna! Här ska det bantas!

Jag har aldrig i hela mitt liv bantat. Tyckt att det har varit viktigare att vara lycklig o inte behöva bry sig om vad man stoppar i sig. Men nu ska jag krympa. Inte en dag för tidigt. Jag har aldrig haft tillräcklig motivation till det o då är det ingen idé att börja. Motionerat har jag ju gjort i perioder men inte för att gå ner massa kilon utan för att man får motion.  Nu blir det andra bullar ;P

Äta lättare/mindre och stoppa i sig mindre kakor o godis i kombination med långa promenader. Det borde ju fungera?! Jag har t.o.m. gått med i Aftonbladets Viktklubb, för att få lite mer info i detta ämne. Där räknar man kalorier o jag har en hel del att lära mig :o)   Som att de matskedarna med vispgrädde på rulltårtan på 1-års kalaset idag innehöll lika många kalorier som en hel måltid!  :-O

Någon mer som vill vara med?  Vi hinner till beach 2012  ;)

2 kommentarer:

Jessica sa...

Go Go Go!! Viktklubb är jätte bra, funkade på mig!!

E-line sa...

Låter bra! Jag är helt inne i det här med att räkna kalorier nu :)