torsdag 12 januari 2012

Såhär har vi det idag!

Idag är som sagt Siri frisk o kry o på dagis igen! De här få timmarna är underbara, det var länge sen! Allan sover i vagnen o hoppas han sover ordentligt idag då hans 2-3 timmars vilor har varit max 1 senaste dagarna. Om det beror på täppt liten näsa eller de nya tänderna vet man inte. Han har måånga tänder nu! 7 som är igenom och uppe! Skymtar några till...

Imorse packade vi med stora "bebisvagnen" o hunden när vi gick till dagis. Hunden gillar att få följa med till dagis, kanske inte mest att står o vänta utanför när barn kommer o vill ta o klappa.... Men hon vet att det oftast brukar bli promenad när hon får följa med :) Precis när jag kommit ut från dagis med ett barn mindre så mötte jag en annan mamma, med hund som oxå skulle gå en sväng efter lämningen så vi tog sällskap. Himla trevligt. Att Siri leker bäst med hennes son av alla dagisbarnen. De gick på samma dagis förra (förrförra) året oxå o känner varann väl. Siri brukar prata om denna lilla busiga pojke. Han brukar tydligen jaga henne o hon springer bort o gömmer sig. Det är kul! :)

När vi kom hem igen kände jag hur Allan doftade...... (( varning till känsliga läsare!)) Han hade såklart bajjat o skulle få ny blöja bums. Men när jag fick av han overallen så var den full. Det var en s.k. bajskatastrof. Alla som har haft småbarn har varit med om det. Vissa värre än andra. Detta var en medel. Katastrofen blir alltid värre när man försöker få bort den. Det var B långt upp på ryggen, så tröja o byxa var infekterade. När jag lyfte honom under armarna långt från mig, från hallen till badrummet så han det lossna små kockor oxå. Sen ska man få bort alla kläder + minst sagt full blöja. Här är det kladdigt!! Att dra en kladdig tröja över huvudet på någon brukar resultera i att det blir mer kladd. Som grädde på moset så vände han plötsligt runt o satte sig med sin väldigt brunkladdiga rygg mot tvättmaskinen. Det fick sig rejäla "bromsspår".  Nog om detta, allt gick i tvättmaskinen, pojken fick duscha o på med nya rena kläder, så ingen fara skedd.

Nu skulle jag behöva städa bort det sista av julen. En del dukar, granen samt all adventsbelysning. Men det får nog vänta. Ska lägga mig på soffan. Det känns viktigare efter en massa tuffa dagar hemma med snor, samarbetsproblem och dålig sömn på natten. För samtliga.

Läste precis att servicen på min telefon är avslutad. Inget om vad det innebar. Hoppas ju på en ny, men det kan man ju säkert glömma.

Inga kommentarer: