tisdag 3 januari 2012

Både bra o dåligt, men mest bra nu :)

Jo, datorn ja...

Den funkade igår. Vi tittade på svt play, som vi gör väldigt ofta i perioder (när vi fastnar i nån serie eller nått roligt program) Igår började det lagga. Om o om igen. Idag gick det inte att kolla alls. Fick se 2-3 sekunder i taget. Datorn har segar ner sig rejält de senaste dagarna!!

Nu på kvällen stängde vi av svt playen o gjorde en fabriksåterställning. Det tog längre tid än väntat för oss amatörer. Men nu går det hur snabbt o fint som helst! Datan är som ny. Eller iaf. som vår dator var ny  ;)

Mellan alla de här trista pryl historierna så har det även hänt några roliga saker. Susannes kommentar igår värmde. Positiva besked från Emmaboda och idag när jag hämtade Siri på dagis så var det ihopslagna avdelningar = ny dagisfröken som normalt jobbade på storabarnavdelningen. Hon kom o mötte upp mig i hallen o berömde min dotter som var så duktig o kunde gå på toaletten o inte ens var 2,5 år fyllda. Jättebra. Jag sög såklart åt mig o gick därifrån på strålande humör :)) Siri var oxå på topp o vi tog många små snabba steg, få stooora steg o hoppade jämnfota till bilen.

Huvuduppgiften imorgon är att bli kvitt Norton o fixa något nytt virusprogram samt alla de där programmen man bara inte kan leva utan.

Och just det, det kommer inte bli så bildtät blogg nu när mobilen är på lagning. Att fota med kameran, plugga in minneskortet i datan, föra över, ladda upp tar alldeles för lång tid för att orka hållas med var o varannan dag. Men nån dag kanske det kommer!

Inga kommentarer: