måndag 2 januari 2012

Inte min dag idag!

(Eller mina prylars dag...)

Igår påväg till Kristinehamn så gick min nya klocka sönder. Pang bom bara i bilen. Den här nya större och framförallt mycket dyrare klockan med siliconarmband (som skulle hålla mycket bättre än den gamla plasten) blev hela 17 dagar!!

Tog med mig barnen o åkte in till Ur & Penn för 6:e gången. Den gick inte att laga (såklart) och det gick inte på garantin för det var en förslitningsskada. Men hallå?! Den är två veckor gammal. Det är ju itne så att jag jobbar som byggnadsarbetare utan den ska väl hålla för ett helt vanligt liv hemma med två barn o en hund,. Icke sa nicke! Efter att ha ringt huvudkontoret o rådfrågar kunde köpet gå tillbaka trots att det inte gick på garantin. Hon informerade jag vet inte hur många gånger attt det var väääldigt snällt av dom. Ja, snällt som attans. Den där klockan har jag betalat flera gånger om i bara bensin + parkeringspengar för alla reklamationer. För o inte tala om tid. det sa jag inte.

Dessutom förbjöd hon mig från att köpa någon mer Jet Set klocka hos dem. Ville jag promt ha en så fick jag bara köpa en om jag köpte till en extra försäkring. Hon tyckte inte att en plastklocka passade mig, Uppenbarligen inte. Någon stålklocka som passade mig i smaken hittade jag varken nu, förra gången eller gången innan det när jag fick en ny klocka för den inte gick att laga.......

Pengarna tillbaka o tack o hej!



När vi kommit hem o ätit mat gick jag o hämtade mobilen ur jackfickan. Fick inte igång den. Plötsligt blinkade den till o startade om sig. När den startat upp så stod det att den gjort en systemåtterställning. Visst sörrni! Allt som inte låg på minneskortet var puts väck! D.v.s. alla program jag hämtat. Och när jag försökte hämta dem på nytt så fick jag inte det då det stod att jag redan hade dem. Kalasbra. Det stod även "Säkert läge" på skärmen som inte gick att få bort.

Efter att ha ringt Tele2, där jag köpte den, så kunde hon inte hjälpa mig o skickade mig vidare till nästa telefonkö (supporten) där hon i sin tur inte heller kunde hjälpa mig utan jag var tvungen att kontakta HTC, och dit förstår ni, hade hon inget nummer. Super.

På internet hittade jag en chat support till HTC. Hon förklarade att det bara fanns två utvägar till mitt problem o att komma ur säkert läge. Nolla den igen. När jag nollat allt jag skulle i mobilen skulle jag stänga av den o ta ur batteriet o sen slå på den. Det gick inte. Jag hamnade i nått slags DOS o för att komma ur var jag tvungen att "scrolla ner" men volum NER knappen. Den den förstår ni fungerar inte på min fina lur, så det blev återvändsgränd. Nu ska den in på service igen, helt obrukbar!

Hon lovade att skicka alla uppgifter jag behövde till min mail så fort som möjligt, men än har de inte kommit.

Tack för idag, vågar jag ens ha igång datorn en kväll som denna Den har ju inte varit direkt problemfri, från födseln.

/Trött på moderna grejjer som inte håller måttet!

(Tacka vet jag mormors gamla electroluxassistent från 60-talet som hon, mamma, pappa o nu vi använder så fort vi bakar, gör äppelmos eller korv. Kvalite´!!! Och är det någon som nånsin tagit sönder sin gamla Ericsson eller Nokia 5110, 3110 o.s.v....  )

1 kommentar:

Susanne sa...

Näää! Vad är det som händer??
Trist!
Men det är kul att läsa! Du är en bra skrivare :P