tisdag 1 juni 2010

Bilar...

Dagarna går, vi alla har varit krassliga på ett lr annat sätt här hemma. Jag är kass i halsen. Men får skylla mig själv. Hade ond hals redan innan bröllopet o där blev jag storrökare under en kväll, det straffar sig att feströka :-S  Siri har varit lite snorig o hostat lite och L har precis kommit på benen igen och jobbat idag. Började med övertid....3 timmar....

Iaf.... Nu vill jag hitta en ny bil!  Vi hade en Saab 9-5 på g, företagsbil, men de skulle ha för mkt för den när den löstes in. Tänkte ta den sålänge om den blev billig, men ingen av oss vill egentligen ha Saab... Så nu är marknaden öppen för alla märken igen :)

Satt o glodde på blocket nyss. L kom o tittade...
-Vad tittar du efter?
- Ny bil..
- Då är det ju bättre att söka på det....
- Nej, då kan man missa något annat man behöver!

Han skrattade o tog med sig hunden ut.

Jag är välldigt mycket inne på en MB, medan L verkar kolla mest på BMW. Hoppas vi hittar något fint snart! Sitter ju inte i sjön och det verkar förhala det här...... En sak ÄR vi överens om (!!!) vi vill ha automat!

7 kommentarer:

Magnus sa...

biltips: http://www.blocket.se/orebro/Lexus_RX_400h_Executive_Hybrid_26860835.htm?ca=8&w=1&last=1

Skulle haft en om inte Susanne varit så snål

Li sa...

Hm.. jag är ju lite efter när det kommer till bilar. Vad är en MB?
Krya på er allihopa!

Anonym sa...

Li: MB står för Mini Beatle, du vet den nya lilla bubblan som finns i så fräcka moderna färger!

E-line sa...

Li låt dig inte luras av denna anonyma som kan sitta o läsa bloggar mitt på da´n :P

Jag kunde ha menat både Mini Beatle och Maybach, men menade såklart en Mercedes Benz!

Å en Lexus skulle ju alltid sitta fint... :) Men aldrig mer en blå bil!!

Emmah sa...

Vad ska du med en sån liten skitbil till? :)

det blir ju svårt att lasta in alla blocket/tradera/rustafynd då...

Emmah sa...

...det blir bättre om man läser o tolkar texten rätt...
gör om gör rätt, som jag gjort nu =)
får man skylla på att det är mitt i natten o att jag sitter på jobbet?!

E-line sa...

Haha! Såklart kommer det inte bli en bil som inte har plats för en massa fynd! Skyll på vad du vill! ;)