fredag 11 juni 2010

Vit dekorputs från Hey ´di är super! :)

Igår förmiddag skulle jag o Siri till Jysk o leta efter ytterkrukor och endel textilier. Hon fick sitta i sulkyn på ett sådant ärende, men det skulle jag inte ha gjort ;)

Hittade inget bra där o stack såklart in på Coopens Byggavdelning för att titta oxå. Sneglar alltid på hyllan där jag fann det vita dekorputset som tog slut o nu har jag lr L inte hittat något liknande någonstans. Tills nu! Där mitt bland alla ljusgrå utlästa jag "vit".  Vit?! Jag måste ha den! Ska detta letande äntligen få ett slut =) Efter nogrant tittande hittade jag en till säck a´ 15kg. Hur skulle jag få med dem till kassan? Kunde ju inte lämna dem där, tänk OM någon annan tar dem då? det får inte hända! De gick inte ner i sylkyns korg så lyckas få med mig en i ena handen o sylkyn i andra. Ställer den vid kassan o går ut o hämtar kundvagn. Nu får S sitta i kundvagns stol o sulkyn får ligga i vagnen :)  Fort in o hämta den andra oxå!

På kvällen var den bara att tvinga med L ut o hjälpa till. Vi trotsade myggen men Siri har några klämmor i pannan... Nu äntligen är murarna helt klara och jag ska sluta tjata om dem :) Ska hämta jord till "kistan" idag o sen är det bara det roliga kvar. Köpa och plantera!

Inga kommentarer: