tisdag 29 juni 2010

Sola o bada i pina colada (eller vittvin)

Det har varit en fantastiskt bra dag idag! Siri har varit på sitt bästa humör nästan hela tiden. L ligger borta på jobb och då ser jag til att fylla dagarna med aktiviteter så de går extra fort. Det är slutspurt nu. Han jobbar sista veckan och är sen ledig i sex veckor på rad =)

Vi började dagen på plantagen eftersom de öppnar redan kl 9. Fick med två rosa brudslöjor och en lavendel hem. Sen drog vi vidare upp på stan o gluttade, strålande väder var det!

På eftermidagen åkte jag Li, Siri o Amos till en badplats vid Hjälmaren o låg på playan resten av dagen. Vi hade med smaskiga äggmackor och Li en minipool som vi fyllde med Hjälmarens ljumna vatten. De turades om o bada i den när vi stekte i solen. Dock var det en envis orm i vattnet. Den kom fram då o då o ville promt vara där trots att barn och föläldrar stenade det och skvätte vatten. grr!


Siri gör tummen upp för det svalkande vattnet


Samsas om pool och annat man kan leka med :)

Tuffing Amos påväg hem i sina balla briller.

Slank in på systemet och köpte tre flaskor vitt. Som ni ser så shoppas detäven här efter utseendet.... Jag har inte sett/provat något av dem förr så det blir intressant.

Nån som känner sig sugen på ett glas imorrn efter kl 20??  ;)

3 kommentarer:

Susanne sa...

Haha! M hade oxå varit på systemet idag... Tänkte föreslå lite vin ikväll men jag har lagat en god kycklinggryta till matlådor istället...

Det var ju en väldans fin kväll för lite vindrickande på din myggsäkra balle!! Får bli en annan dag!! Ses!

Carro sa...

Hade Oscar inte jobbat kväll hade jag lätt kommit, men jag vet inte hur jag skulle komma hem dock =S

Lidonia sa...

Magnolia tyckte jag var gott, köptde den själv för att jag tyckte den var fin ;)