tisdag 14 oktober 2008

Nyklippt, typ.......

Jag har nyss varit och klippt mig. Det var det värsta jag varit med om. I det här landet, ska tilläggas. Vi kom överens innan hon började klippa, att det var toppning det gällde, och att, efter lite diskution, fick tunna ur det lite.

Japp! Så satte hon igång. Vattensprayade håret och kammade det spikrakt ner. Hon påpekade hur rakt hår jag hade, och att hon tyckte det var bra och enkelt. Här kanske jag borde anat oråd. Nu tog hon saxen (som förövrigt var slö) och klippte. Det var inget knöschel med att sätta upp små toffsar här o där. Utan bara klippte, rakt av. Sen kom uttunningssaxen. Då ruffsade hon till håret. tryckte in saxen i det ruffsiga partiet, och så långt mot hårbotten som nästan gick, och klippte. Hon hann inte göra det många gånger innan jag bad henne sluta. Hon började istället tupera håret. Efter några få sekunder frågade hon "Ska jag göra såhär?" Jag svarade lugnt och artigt "Nej, det behövs inte".

Jag hade insett för läääänge läänge sen att det inte var någon idé att be den här damen fixa det som faktiskt var slitnast. Det uppklippta. Det man ser på sidorna, som är så slitet att det krullar sig i topparna. Inte heller min lite sneda lugg bad jag henne klippa. Den borde väl ingått i toppningen, men jag tror inte hon la märke till den, heller.

Det är ingen ful frisyr eller så. Bara att den är exakt lika dan som förut. Samma slitna toppar, samma lugg. Men 2-3 cm kortare.

När jag kom därifrån gick jag raka vägen till bilen som stod alldeles utanför. Körde iväg ett kvarter tills hon inte såg mig. Gick ut, tog en cigg och började fingra i håret. Det lossnade ju stora tussar hår som uttunnings saxen klippt bort långt in vid roten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig frisör. Eller inte...

Linn sa...

Men... Jag skulle nog gått tillbaka och bett henne göra om det om det inte ens blev någon skillnad i topparna. Stackare. =/

E-line sa...

De va de som var grejjen. Hon kunde ju inte bättre. Ville inte hon skulle ta mer i mitt hår. Såg bara 2 lösningar: 1. Pengarna tillbaka. 2. Betala min klippning hos en annan frisör. Inget av dessa vågade jag föreslå. Jag har klippt lite till själv nu =) men jag tror det blir en ny frisör väldigt snart...