måndag 11 augusti 2008

Smålands besök

Mamma Lena är här på besök. Hon hade några dagar ledigt, och vi har ju fortfarande semester. Igår kväll var familjen samlad hos Erik. det bjöds på god mat och mycket skratt. Men oxå en heel del mobbning. Mest mot mej och lilla Parvel, tror jag. Det är de äldra som är mobbarna alltså.

Larsa mobbade mej för att pizzagubben inte hört min kraftiga stämma när vi beställde pixxa sist. Så när de var klara för att åka hem och ätas (trodde vi) fanns där bara en pizza.... Men pizzagubben bakade ihop min supersnabbt :)

Mamma var så nöjd och glad. Hon hade hört en ny rolig historia. Och så drog hon den med ett stort leende på läpparna: Killar är som toaletter. Fulla med skit. Eller upptagna.

Vi förklarade för henne att den inte var så ny o fräsch... men hon var glad ändå.

Ikväll blir det Thaimat hos oss. Fried rice.

Funderar på o ha kräftskiva här lör 30:a aug. Finns intresse?

4 kommentarer:

Linn sa...

Jaa, kräftskiva är alltid trevligt, och då är jag inte upptagen! Men Elinen, hur uttalar man "30:a"? Det skulle jag vilja veta. =P

E-line sa...

Uttalas precis som det låter :P Ja kräftskiva är kul :) Upp med fin belysning, snapps o snappssånghäfte så är man en bra bit på vägen =)

Anonym sa...

här finns definitivt intresse! stoooooooooooort!//Jempan

E-line sa...

Bra! Då kör vi på det! :)