söndag 30 mars 2008

Sebastian är döpt.

Lördag: Vi vaknade i hyffsad tid o visste att vi skulle på dop. Kl 13.00. Det är Jerker o Linas lilla skrutt som ska kläs upp o få vigvatten på sig. Va ute me hunden, åt frukost.... Det var låång tid kvar. Jag ville se reprisen av Äntligen hemma som jag missat p.g.a. bättre program. De började 11.30. Började bli dags aatt göra sej iordning alltså, men jag sminkade mej framför TV:n. Helt plötsligt hade vi dyng bråttom! Mitt i stressen ringde Tony o undra var vi va (kl var då 12.30) Så han var himlans tidigt ute, för ingen annan var där. Då hade larsa precis kommit ut duschen. När vi trodde vi var klara o skulle jogga ut till bilden o rivstara ;P Så kom jag på: Presenten! Den låg oskyldig och oinslagen på köksbänken. In o rota fram lite fint papper o snöre. Hittade även ett kort jag fumlade på några meningar på i fin siilverpenna. Japp, sen bar det iväg! Hade tur med ljusen oxå(!) Det gick fort, fort, fort för gamla saaben. Tog första bästa parkering, sket i o lägga i pengar i automaten o joggade in i kyrkan. Gott om tid hade vi. Klockan var bara 12.58.

Lördagskvällen var vi konstnärer. Målade mej olja o drack vin. Jag återkommer med info och bilder. Li flippade ur. Ja, ni ska få se...!

Fredag: Larsa hade jobbat in fredagen och var ledig och jag slutade vid lunch. Vi åkte in till trädgårdsmässan. Köpte ett o annat. frön, pop up lövkorg, drivbänk m.m. Jag kommer väl behöva sådanthär nu. Höll på o bli överkörda av Parvel o Sara på ett övergångsställe. På kvällen var vi ute o åt med Gunilla o Conny, på Jensens Böfhus. Hon fyllde år o fick en svensk flagga på bordet med 2 heliumballonger i. Så vi syndes. God stek o kul effterätt; mjukglassbuffé. Med alla sorters strössel o toppingar.

1 kommentar:

Lidonia sa...

Tack för att ni ville komma igår och stort tack för den fina presenteterna hälsar Sebastian =)