tisdag 18 mars 2008

Jag har fått shopping sjukan!

Fast tvärtom! Jag säljer iväg massa gammla o nya kläder på tradera och gammla möbler ligger ute i annonser på blocket. Än så länge är inget såld dock....

Idag fick jag besked från CSN. Jag får studiestöd och studielån. Men ska snåla. o kanske försöka skaffa mej ett extrajobb.

Veckan som gått, när jag vart i skolan på dagarna, har jag varit såå trött så trött på kvällarna. Är inte riktigt van o hålla igång såhär. men jag vänjeer mej nog snart. Fast nu har jag ju påsklov.

Efter en kort sväng inne på stadsträdgården och en runda i stadsparken (i snöovädret) åkte vi hem till pappa. Han bjöd på riktig mat. Potatis o grejjor. Slapp pasta för en dag B-) Pappa berätta att han varit med om något riktigt läskigt idag. O de kunde både Larsa (han jobbar hemma denna vecka) o jag konstatera var bland det läskigaste! Han stod vid järnvägsövergången idag, i jobblastbilen. Bommarna var nere. När de gick upp uppträdde trafiken väldigt märkligt. Första bilen på andra sidan körde inte. Så bilarna bakom den körde om, men åkte sakta över spåren o typ vejjade för något. När han kommer fram till spåret så ser han en halv, död kropp på spåret. Ett huvud, på en halv kropp. Blek som en docka. O så slamsor. Överallt. Slamsor o blod. Han mådde illa flera timmar efter detta. Det gick inte att urskilja om det var en tjej lr kille. Barn lr vuxen. Det var bara ett tomt skal utan nederdel. Riktigt äckligt! Måste ha vart ett självmord. Tåget tutade innan det passerade tydligen. Det har itne stått något i nåra tidningar o det gör det ju inte vid självmord. Urk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch stackars din pappa, ja det var tydligen någon som hade hoppat framför tåget igår för min lärares tåg var så försenat så att lektionen blev inställd.

Li sa...

Men fy! Stackars Leffe. Det vill man verkligen inte vara med om.