fredag 17 februari 2012

Välling!

Jag är med o buzzar (provar och berättar för vänner o bekanta vad jag tycker om den, kort o gott) välling. Tyvärr passar den inte Allans stora men känsliga mage, så vi har gått ner till Nestlés 6 månaders igen. Den är räddningen på nätterna här just nu. Sen han var magsjuk så har han ätit nattmål igen. Vi har inte orkat ta tag i det för det har varit så mycket med dopet. Men antar att det är dags nu. Helger är bra att börja på, när man är två som kan hjälpa till.

När man väl bestämt sig för en förändring i barnens rutiner/beteende så får man jobba hårt på´t o sen njuta av att man lyckats!  (hoppas jag ;) !!  )

Jag har några provpåsar kvar av 8-månaders vällingen som passar bättre i någons lilla mage än i mitt skafferi. Nestlés välling går snabbt o lätt att blanda ihop och är en mysig stund på kvällen. Allan är galen i sin välling o skulle nog inte byta den mot något annat!! Däremot vägrar han gröt, alla märken o sorter förutom risgryn.

Konstigt eftersom Siri aldrig drack välling utan bara skulle ha gröt. All gröt var god när hon var liten!

Inga kommentarer: