onsdag 29 februari 2012

Hallå där nere!



Jag har ju målat loppisfyndet (Siris nya säng) där nere i källaren en evighet känns det som. Idag fick den komma upp o göra premiär!

Vi har ju provat att ta bort sidan på spjälsängen en gång, men då tassade hon upp mycket tidigt på morgonen för att väcka Allan. Vi får väl se hur det går den här gången!! För nu kan vi inte vänta längre. Hon får helt enkelt inte plats i spjälsängen längre. Det slår o dunkar från hennes rum på nätterna när hon kastar sig runt i sängen, eller vad hon gör?!, Vaknar gör hon då inte.

Vi har försökt förbereda henne på den nya sängen att hon är stor nu o får ha stor säng, men se det vill hon inte ha! det har hon berättat för oss. Bestämt! O när L skruvade ihop den däruppe idag så tyckte hon den var läskig. Kunde inte klättra upp o ner i trappen/stegen o ville inte vara däruppe. det såg inte positivt ut! Men så åt vi kvällsmat o gick upp o bäddade. Då började hon klättra upp o ner o stojja runt. Det slutade med att hon inte skulle ha några gosedjur däruppe o när jag klättrade upp o la mig för o läsa en saga eller sjunga en sång så hon skulle komma till ro i den nya stora läskiga sängen så sa hon åt mig att gå.
"Gå nu mamma".
Jag frågade om jag inte fick sjunga en sång (som vi nästan gör varje kväll)
"Nej, jag ska sova. Gå nu mamma!"
Får jag nån puss då?
Nä. o så borrade hon ner sig i kudden. Jag fick snällt klättra ner igen. Sen dess har jag inte hört något.

Nu får vi se hur det går inatt o framförallt imorgon bitti!! Skruvar inte isär spjälsängen än ;)

Meningen var att vi skulle korta benen på loftsängen så jag målade inte ens ända ner. Men sen ångrade vi oss :-S

Published with Blogger-droid v2.0.3

Inga kommentarer: