onsdag 22 februari 2012

Farväl kilon!

Det är sjukstuga här igen, men på bättringsvägen nu. Pendlande feber o hosta. Även jag har åkt på halsproblemen. Bilden är från i förrgår när Siri skulle vila.

Det är tråkigt väder ute med blåst, is o gegga och barnen gnäller på det mesta, även på nätterna. Jag tog med täcke o kudde o la mig på Siris soffa igårnatt o inatt. Det besparade mig lite spring men det har velats ha vatten, medicin mot både huvud, mage o öron o så Allan som tappar nappar o blir hungrig. Det går framåt i att vänja honom av med maten igen, men har avstannat lite nu när han är sjuk. Inte mycket energi över till annat nu, men en sak är iaf. väldigt rolig; jag har gått ner 10 kg nu!! :)

Är inte lika petig med att skriva/väga mat nu då jag lärt mig ungefär vad saker innehåller. Promenaderna sackar lite pga väder, vind o sjukdom. Gick till Ölmbrotorp igår men det var inte skönt för halsen så dessa 10 kg får bli ett delmål följt av lite vila.


1 kommentar:

Li sa...

Jädrar vad snabbt det går, bra jobbat! Bra att du vilar när du inte är helt frisk. Så himla viktigt att man inte ångar på ändå.