torsdag 29 december 2011

STORA Dagiset!!

Japp, idag var Siris dagis stängt för att det inte är så många där i mellandagarna. Vi skulle på det andra dagiset för större barn. Fröknarna hade varnat (läs hotat) att inte någon av de skulle vara närvarande. Men jag känner min Siri. Det här skulle bara bli kul!! Nya lokaler, nya barn, nya leksaker. Låter ju inte helt tokigt?!

Men när vi parkerade på detta dagisets parkering började hon gråta. Hon ville in på öppna förskolan som ligger brevid. Där har vi bara varit några få gånger, men det räcker gott o Väl för att min lilla Siri ska komma ihåg! (Idag pratade hon om när vi var i Spanien för ett år sedan)

Jag fick förklara att det var stängt o att vi skulle till det andra dagiset med stora barn. Då blev hon glad igen. Väl inne kom en fröken o tog emot. Hon frågade om hon hade nån specialkost eller använde napp.... Jag påpekade att hon inte sover middag lr använder blöja o vill gå på toaletten, men säger till innan.

Hon pep iväg in med fröken o jag vinkade till alla i fönstret. Där inne var även två av hennes vanlig dagiskompisar, alltid något!

När jag hämtade var hon glad o berättade allt de hade gjort o hängde sig kvar vid tågbanan, parkeringsgaraget o kompisarna..... Men det var inte liika svårt att få på henne ytterkläder o få med henne ut till bilen som det är på det vanliga dagiset. Skönt att slippa den fajten!

Nu ser vi fram emot nästa gång hon får gå på det stora dagiset. Min stora flicka! Hon kommer gå långt, trots att hon bär rosa  ;P

(Vad gäller min hårfärg så är jag förnärvarande mörkt råttfärgad med en touch av grönt. Ingen fara på taket! Jag o Siri åkte o köpte mer färg efter dagis. Intensivt röd heter den o kommer komma i mina strån nån gång innan nyår :)  )

Inga kommentarer: