söndag 11 december 2011

Julpyssel

Snögubben är inte alls lika fin idag. Två stora bollar med hål i o moroten tog jag upp från uppfarten o stack ner i halsen på´n.

Idag såg jag fram emot en mysig kväll i soffan med vår favvoglass; Coops egen bananasplitt. Underbar är vad den är o slevar man i den i en våffla så blir det bara bättre.

Nu glömde vi helt bort glassen o satt o knåpade ihop årets julkort istället. Det var inte helt omysigt det heller. Min man är så duktig på pyssel (också!) Han vet precis hur han vill ha det och kommer ofta med tokbra ideér. Hans snygga handstil hjälper ju även den till. Och så hindrar han mig när jag spårar iväg.... Det ska vara handgjort men ändå inte för mycket kladd runt omkring. Noga ska det vara!

Allan har föresten varit utan nattmål över en vecka nu och det funkar jättebra :) Inatt vaknade han dock 3 ggr. men det var nog snarare tand nr 5 & 6 som spökade.

Nu ska jag hänga lite tvätt innan sängen.

Inga kommentarer: