tisdag 6 december 2011

Mysig tisdagkväll

Efter dagis idag gick vi in en sväng på vårt lokala bibliotek. Siri var eld o lågor o tog fram tusen böcker o hittade en kompis som hon frågade ut om hennes långa hår o vad hon läste för böcker. Allan var grinig i vagnen så jag fick släppa lös han på golvet. Det var skitigt! Jag roffade åt mig ett gäng "Max" böcker, som Siri gillar så mkt o gick för att låna dem.

Jag hade inte lånat böcker där på ungefär 15 år (?) o hade tydligen en liten skuld som han snällt tog bort utan att jag behövde säga något. Sen tog jag med Siri och en grå o sandig Allan o åkte hem.

Ungarna fick lägga sig tidigt idag. De var trötta. De hann träffa mina gamla vänner innan iaf. Det visade sig snart at kompisarna hade små putmagar båda två! Beräknade till våren men 2,5 veckors mellanrum :) Det blev mycket snack om barn, uppfostran och rutiner. Viktiga saker alltså!! :) Detta kan diskuteras till oändlighet.

Vi blev sittande hela kvällen med hembakt och brasa. De var avundsjuka på värmen o klagade på sina kalla lägenheter ;)  Men förhoppningsvis har de inte lika kalla golv som vi  :-S

1 kommentar:

Li sa...

Oj vad roligt att de ska ha barn!! Om ni läser här tjejer; grattis!