söndag 2 november 2008

Allhelgona

Det har varit en fullbokad helg som vanligt. För att inte tala om nästa... Nu i Allhelgona tider har jag först varit vid Mormor Helvi och Morfar Axels grav i Tysslinge, tänt ljus o lagt på en hemmagjord krans.
På eftermiddagen cyklade jag, Larsa o Safira upp till Axbergs kyrka där min Farmor Karin Eline Wiktorsson ligger, tillsammans med min Farfar Olle. Min Morfar och Farmor gick bort innan jag kom till världen. Kanske därför jag o Axel fått deras namn?
Jag och Larsa brukar åka till Norra kyrkogården på Allhelgon natten och titta på havet av ljus i minneslunden det är underbart vackert i mörkret, men dit kom vi aldrig iår.

Farfars höst dekorerade grav tillsammans med linslusen Safira.



Igår var jag hos Erika, tillsammans med många andra. Vi spelade spel, åt paj och lyxig choklad. Erika sa själv att hon var berusad. Inget som märktes förren vi skulle gå. Hon höll på länge med att pressa i sina fötter i stövlarna. Det gick. men det kändes konstigt sa hon. Jenny fick se att dragkedjorna var på utsidan istället för insidag = fel sko på fel fot! Vi skrattade så vi höll på o trilla ihop. Efter hon fixat till det lilla sko problemet gick hon ut o låste dörren efter sig, men alla var inte ute än.. Det var med andra ord en helkul kväll som slutade på Björnstugan. Natacha Peyre virvlade även förbi oss i vimlet.

Inga kommentarer: