onsdag 16 april 2008

När det suger!

Ibland får man ett sånt sug efter något. De flesta kanske får ett sug efter choklad eller ostbågar. Det kan jag me få. Men oftast handlar mina sug om att göra nånting. Byta gardiner. Möblera om. Tvätta bilen. Eller måla om. Jag fick måla om suget i söndags kväll. Ville göra det på en gång. Denna gång i badrummet här nere. Jag stod emot. Larsa hjälpte till, som vanligt. Men det gick inte över. Vilket det faktiskt gör ibland. Går det över är man inte sugen på att göra det nån mer gång. Chansen att få det gjort är borta. Då kommer det dröja läänge innan den där grejjen blir gjord. Måndag = lika målarsugen. Tisdag, likadant. det skulle göra så stor skillnad där inne av att bara måla lite. Jag har ju en del färg hemma....

Idag gick det inte längre. Kl 21.00, när RentHus slutat, plockade jag fram färgburken. Änsålänge är det blött o nymålat men imorrn. Kanske och förhoppningsvis INNAN Larsa kommer hem så kommer det bara se fint ut. Och mina nerver kan slappna av.

Har inte fått nått sug efter att läsa till provet imorgon :( Jord, lera, inlandsisen, morän, drumliner, mo, mjäla, kalkspat, gnejs, humus syror och annat kanske blir min grejj, nån annan gång...

Inga kommentarer: