lördag 5 april 2008

Eline vs. Eline

Idag är det lördag. Lördag morgon. Idag har vi nästan ingenting planerat. Jag ska göra en smörgåstårta. Men inget annat. Tänkte hålla oss hemma o pyssla o plocka lite. Har börjat vårstäda lite i trädgården. satt ner lite fler lökar o kratta bort gamla förvirrade, bruna, prassliga löv. Larsa skulle fixa lite me bilarna. Är ju dags för sommardäck på den lilla saaben. O skodan ska väl få lite nya kroppsdelar så den får åka ut o lufta sina plåtvingar snart. Nu hör jag hur Larsas väckarklocka ringer. Låter inte som han hade tänkt gå upp... Jag är redan igång med tvätten. Tänkte flytta ut mitt krukförråd till, just precis, förrådet ist för att ha det överallt i den lilla lilla städ (skräp) boden vid vardagsrummet. Känns redan nu som det kommer bli mycket gjort idag! :)

I torsdags var jag, LArsa, Jennie o Martin på teater (!) Ja, det är inte varje dag man är på. Sist jag var på teater var i 8:an tror jag. Men klassen. Ja, hela skolan faktiskt. Kommer inte ihåg vad den handlade om. Men jag kommer ihåg hus reklam plansherna såg ut; det var en skallig (väldigt skallig, hyvelrakad mer kanske?) man som såg skitso ut. Ja, man kan se sån ut. det är bara att göra fler skallar på ett ansikte. Det är lite lurigt i verkligheten för när folk märket att dom börjar bli skitso så köper dom en stor mössa, för att dölja alla huvuden. Verkligen lurigt. Därav är det svårt att fastställa en diagnos.

Igår var jag, Larsa o Safira hembjudna till pappa. Detta för att en familj ville träffa mej. Jag är ett original och folk åker land o rike runt för att få sej en glimt. Nu var det inbokat möte. Det är skönare än att folk håller på o tisslar o tasslar bakom ryggen på en på stan. O smygfotograferar me sina hemliga mobilkameror. Ja iaf. den här familjen har t.o.m döpt sin dotter till Eline. Hon är ca 3 månader nu, om jag minns rätt. Urgullig! Sneda ögon o en lång tunga som hela tiden pekade rakt ut! Ja, hon kunde slänga ut den längre än vad exempelvis Li kan idag. (Li har extremt kort tunga eller tungmuskel o ser väldigt fånig ut när hon försöker lipa, för tungan når nästan inte ut ur munnen) Klädd i helros var den här nya Eline, med endast lite ljusa fjun på huvudet. Familjen hade även två hundar. en vuxen hårig, nakenhund o en 9 veckors, hårig, nakenhund. Den va så ullig o gullig o len o sprallig att den flöt mellan händerna.

Nä nu hör jag hur Larsa börjar vakna till. Ska avsluta men en kulig historia;

Det var 3 män som satte sej på en buss. En ryss en finne o en svensk. Helt plötsligt uppenbarade sej Jesus. Finnes frågade om han kunde hjälpa honom men hans ryggvärk.
- Visst sa Jesus.
Finnens rygg kändes genast bättre! Ryssen fråga om han kunde fixa hans huvudvärk. O vipps så var hans huvudvärk som bortblåst. Då sa svensken:
- Mej rör du inte, skrek svensken. Jag är sjukskriven!

Inga kommentarer: