måndag 18 juni 2012

Mögel, svamp, mossa...

I början på förra veckan hade jag varit ute o motionerat när jag kom in i panik till badrummet. Han knappt sätta mig förren jag kände lukten. En stark äcklig lukt som inte gick att undvika. Jag luktade runt med näsan där jag satt o konstaterade. Det måste vara mögel?! NU är det dags att ta tag i det där badrummet som fortfarande inte fått sin efterlängtade renovering. Nu är det nån fuktskada som exploderat i en gigantisk luktbomb!

Så var det inte. Larsa hade haft besök av sotaren tidigare under dagen o hade frågat ett o annat. Sotaren hade tipsat om att man inte behövde täljstenar för att hålla värmen bättre från kaminen, utan att det gick lika bra med tegelsten.

Tegelsten! hade L tänkt o gått ut o hämtat. Vi har ett tomrum mellan själva eldningsrummet o taket/locket på kaminen där man kan gömma saker ;) Han la in stanarna som legar ute i måånga år o fått sig en tunn, fin liten beläggning av mossa/lava? Det var DEN som luktade. Det stank i hela huset! Teglet blev vräkt på momangen o ligger fortfarande i en hög på uppfarten.

Vad gäller badrummet så verkar det alltså inte vara någon brådska, igen  :-/

Inga kommentarer: