torsdag 24 maj 2012

Jobb o jogg

Jobbet blir bara roligare o roligare. All sand från vintern är upp/bortsopad. Alla gamla löv är framräffsade o bortforslade. Nu håller vi mest på med gräs. Klippning och putsning. Klipper ner/gallrar några buskar/häckar varje dag och drar ogräs till förbannelse! Luckra, luckra, luckra.

Träffar så mycket härligt folk och när solen tittar fram så gör även människorna det. Yxkastare, läkare, pizzagubbar, slamsugsgubbar och mystiska/dementa pensionärer. Alla är lika trevliga och glada över att se oss och det är såå underbart att få jobba ute! Idag stannade vi till o köpte jordgubbar o vräkte i oss. Det pratades o skrattades så mycket att vi körde fel påväg in på lunch. Man kan ha det sämre!

Efter att ha lagt barnen tog jag o L oss en kopp kaffe med dopp i kvällssolen o innan filmen rullade igång så ville Saffran ut i skogen. Igår mötte vi ju en grävling på nära håll.... Han var inte så rädd o sprang rakt mot mig. Jag såg ut ett träd som jag kunde klamra mig fast i, men precis då vände han in i skogen igen. Puh!

Snörde iaf. på mig skorna o sprang! Jag sprang o sprang i 1,7 km. Runt kalket, jag stannade inte en gång! Hej o hå vad jag orkar! Kanske drar jag till med 2 km någon dag? Vem vet? :)

Inga kommentarer: