tisdag 4 oktober 2011

Sannamarken

Siri är på dagis idag. Allan, jag o Safira passade på att gå runt en timme i Hovsta efter lämningen. Många fina o fula hus att spana på! Såg ett som var till salu mitt emot det lilla bageriet som säljer rykande färska frallor från kl 6.30 på lördagsmornarna. Kanske skulle vara något? ;)

Allan och jag har städat och gjort lite höstfint. Det är en enorm skillnad att städa med och utan en två åring. Utan så förblir det städat ända tills hon kommer hem, och Med så blir det aldrig riktigt städat eftersom det ska plockas fram saker hela tiden... ;)

Om en timme ska jag hämta mitt busfrö på dagis o åka raka vägen till Fjucksta o den traditionella Sannamarken. Det sägs att det är sista året den hålls p.g.a. sabotage. Synd eftersom jag har varit där varje år sedan små små barnsben. Förutom ett år då jag o L var ute o reste såhär i början på oktober...

Vi ska möta upp Jennie o Eilie i den där lilla lilla byn och kanske blir det lite karusellåkning för de minsta om nerverna håller  ;P

Inga kommentarer: