lördag 22 oktober 2011

Full rulle!

Nu händer det mycket. Siri har fått sluta sova middag. Det var lite ilsket de två första kvällarna men nu tycker vi det går jättebra. (Vi har förstås en hel mängd anledningar till varför vi slutar med den luren, tyvärr eftersom det var såå lugnt o skönt här mitt på dagarna när båda barnen sov middag)

Allan bara övar o övar på att ta sig fram o han blir bara bättre o snabbare! Han kryper inte på knäna (klassiska) än, men han kör på med att dra sig fram med händerna ibland får han tag på möbler som han drar sig fram i och så skjuter han på med fötterna. Han far omkring överallt på golven nu. Sladdar, matskålar och ryamattor är huvudstationerna. Men att gnaga stolsben med sina två första små gaddar är oxå en hit!

Böckerna jag fyndade på loppisen idag blev omtyckta när jag kom hem. Jag torkade av samtliga med en bakteriedödande spray och de är nu som nya! Sångböcker är roligast just nu. Det tycker båda jag o Siri. "Barnens första bok"  & "Hujedamig och 20 andra sånger av Astrid Lindgren" (som även innehåller en cd skiva med sångerna :)  ) var väldigt roliga. De bjöd på godnattvisor och en hel del ramsor. Siri hade somnat för länge sedan, men jag fortsatte läsa en l¨ång stund till, det var så mysigt ;)

Grannen Susanne är ute i Kilsbergen o vandrar idag. Ja, nu kanske de sover efter matlagning över eld. Imorgon ska de vandra några timmar till innan de ska få sitta i en bil igen. Helt galet! Det är blött o sjukt kallt ute. Hon försöker få med mig varje år, men se det går inte! Jag är alldelses för bekväm :P Tycker synd om dem istället. Stackare. Tror de frös förra året så de fick sova sked. kan ju iof. vara mysigt ;)

Imorgon har vi två inbokade visiter. Får se hur Allan tar det. Siri är ju bara glad så länge det händer saker. O nu när hon inte sover på dagen längre så har man ju 2-3 timmar till att fylla med lek o bus, om man frågar Siri.
Vi har börjat med en lugn aktivitet efter maten när hon brukade sova. Leklera, pussel, måla eller något annat som man sitter stilla o grejjar med är bra. Lite lugn o ro ändå :)

1 kommentar:

Susanne sa...

Äh! Vi har haft det så bra så!! Lite dåligt med sömn... Men mycket skratt, god mat o fin natur! Nästa år då är du mä!