lördag 12 juli 2008

Spökfredag

I Fredags var en fin dag. Jag var ledig och inga måsten hade jag.
Detta slutade i en tjejkväll. Vi började på bio, Sex and the City. Som var himla bra. Sen knallade vi ner till Coco Thai o tog oss en bit mat. När vi beställde dricka så tog Li en Cola.
Servitrisen: "Pepsi blir bra"
Så tittade hon på Jennie, som tog en Fanta.
Servitrisen: "Zingo blir bra"
Inga knöschligheter där. Det fick bli bra.

När vi precis ätit upp våra räkchips o vårrullar kom Jennie på att vi skulle åka till ett spökhus som jag pratat om. I Ödeby. Det är en gammal kloster ruin. Vi skyndade oss att betala, o åkte. Jennie körde. Det var en upplevelse. Blev så rädd för några människor på vägen att hon skrek rakt ut, tvärbromsade o styrde åt sidan!
Men vi kom fram tillslut. Smög in försiktigt genom en dörr. detta oplanerade besök i en klosterruin hade gjort att vi inte hade några ficklampor med oss. Och det hade behövts! Kolsvart var det där inne. man fick stå o vänta en stund så ögonen vant sej lite grann. Började urskiljaväggar o golv o kände mej fram med fötterna. För jag fick ju gå först... Det var jordtrampat golv, blandat med stora stenar. Jag letade förbrilt efter fladdermöss så jag kunde ducka för dom o låta de andra få ta hand om dom. Men kom faktiskt ingen(!) Det fanns några små små takfönster men månen gav oss inte mkt ljus. Tillslut ser jag nått som verkar vara en stor ljusare sten på golvet. Mitt första steg på den o jag hoppade bakåt. Det var en mjuk sten. Det var en madrass! Tittade mej omkring o tyckte såklart jag såg någon dör i mörkret o titta på oss. Så jag vände o gick utåt. Li o Jennie tvärvände bara för jag gjort det o spran ut. Usch! Det var säkert ingen där inne(?) Men här fick det vara nog.

Vi gick till bilen o återvände hemåt. Hittade en sjö som vi badade i på vägen. Hörde ett par som grälade i ett hus 100 meter bort. Vi sjönk sakta ner i det kalla, svarta vattnet för att inte synas så bra. När vi klädde på oss såg vi små lysmaskar. Dom skulle man samla på =)

Vi åkte Dylta stigen för att släppa av mig hemma. Den är ungefär den dåligaste vägen jag vet... Men vi fick lyssna på Kung Krister på radion, så det var helt OK.
När jag kom hem hade Larsa haft fullt hus o håll på att duka av. 11 stycken hade de varit. Golven blir alltid en gnutta renare efter att Sebastian har varit här o gnuggat sin tunga o mage på det :P

Inga kommentarer: