torsdag 3 juli 2008

Hört i taxi 30

Jag kör numera färdtjänst, 13 - 22, på dagarna. Mycket pensionärer blir det. En del är jätte snälla o skojjiga t.o.m. medans de finns de som bara gnäller. En del hör aldrig vad man säger o tillslut slutar vi prata för vi inte förstår varandra...

En gammal man och hans dotter skulle från USÖ o hem till hallsberg igår. Närmare bestämt utanför Halsberg. Jag knappade in adressen på GPS:en. Dottern pratade om hur bra det var med GPS.
Mannen frågade om jag hittade hem till honom. Innan jag han svara, svarade dottern att jag hade GPS o att den visar vägen... Jaha, OK sa mannen.
En liten stund senare frågade mannen om jag hittade bra i Hallsberg och om jag hittade hem till honom....
- Nej, jag hittar inte så bra i Hallsberg, med min GPS visar vägen hem till dig. O en en gång förklarade jag o dottern vad en gps var för konstig nymodighet.
Efter att det hållt på så ett tag börjar vi närma oss hans hem. Jag ser på GPS:en hur jag ska svänga o när, men gubben förtsätter förklara hur jag ska köra. "Det är nästan som om du vet hur du ska åka" Säger han än en gång. När vi är framme påpekar han att han tyckte jag hittade bra för att aldrig ha varit där. Dottern påpekade GPS:en lite igen.... Mannen sa: Jaa, du har bra lokalkännedom!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja de är för goa de där panchisarna! Förresten tror jag du far med osanning i profilen, tycker mig ha sett en en bil med svullen bakdel stå och besudla gräsmattan!

E-line sa...

Aja, har införskaffat en kombi... Ska genast ändra min profil.

Linn sa...

Haha, ja de är för roliga! När börjades detta färdtjänstande, egentligen? Det har jag inte hört något om... Hmm.

Linn sa...

Va? Vad skådar jag, en combi också? Herrejisses, ingenting får man höra nuförtiden!

E-line sa...

Åh förlåt. Det var inte tänkt att vi skulle köpa den, men vi ska bara ha den ett år... Quattro e ju bra över vintern. Lägger upp en bild på den.