lördag 22 oktober 2011

Tegenaria atrica (Large)


Ja så heter tydligen vår källarspindel som L så ofta berättar om. Vi var nere nu o tittade på den, men spindelnätet var så tjockt att det inte gick att få bild på honom (han satt o glodda på oss därinne...Ja, man ser ögonen) Hans kropp är 2 cm lång och han är alltså fullvuxen. Med benen utsträckta så mäter han 10 cm! de kan bli 7 år gamla så han har nog några år kvar.

Ingen dålig husspindel.

Får vi inbrott här så delar Safira o källarspindeln på bytet ;)

6 kommentarer:

Li sa...

Men fy fan, hur kan du lägga upp en så vidrig bild?! Kräks! Spindlar är till för att dödas Eline.

E-line sa...

Jag kom på det. Skulle ha varnat dig så du inte hoppade ur brallorna när du gick in här...

Li sa...

Blogga genast bort den där bilden. Var vänlig och meddela mig när det är lugnt att gå in här igen :)

Förresten: Vill du med på Relaxen och utgång den 26 november? Det är Ninas syster Mona och jag som bokat. Jennie är på. Ska höra med Limpan också om hon är sugen. Behöver veta innan fredag isf.

E-line sa...

Ja jag får väl göra det.

Tror inte jag hänger på till relaxen även om det låter skönt. Jag ska på fest dagen innan så det får räcka för mig den helgen ;)

Li sa...

Ja det blir nog ganska livat så man lär komma i god form ;) Ha så kul på din fest så tar vi det en annan gång.

Jomen just. Jag har ju en till utekväll att bjuda in till. Mat och förfest hos Rebecka, sedan utgång tillsammans med mammagänget den 12 november. Tänk på saken.

E-line sa...

Den behövde jag inte tänka på. Är i Ungern då ;)

Vart var det hon hade flyttat?