måndag 16 juli 2012

Hungrige Allan

Imorse var det bara massa nya personalansikten på sommardagiset. Alla lika glada o trevliga. Allan hade varken tid o säga hej till dom eller hejdå till mig. Han springer in o sen är han upptagen tills jag kommer o hämtar.

Men idag var han extra hungrig. De ringde från dagis o berättade att de hittat honom med en svamp i munnen. Hade kollat upp den o den var giftig så de hade pratat med giftinfo. Verkar inte som om han har svalt nått men symptomen kan komma några dagar senare. Det var inget fel på pojken när jag kom o hämtade.

Efter dagis fick Siri välja om hon ville på loppiscafét i Hovsta lr en lekpark, "Lekpaaark!!!" Hon sprang genast fram till den lilla skaran barn som fanns kvar på dagis trots den sena timmen o ropade att hon skulle till en lekpark. Ett barn lyssnade inte så detta fick en egen lektion av lilla damen, så ingen missade vad som var på g. Sen kunde vi åka.

Siri fick välja lekpark. "Åhh! Jag vill till den där stooora lekparken vid farmor med klippor!!"  Sagt o gjort. L hade packat matsäck till oss alla och kvällen blev strålande glad.

Passade på att ta en 1,5 timmars promenad i kvällssolen tillsammans med min ljudbok.

Inga kommentarer: