fredag 12 september 2008

Tillstånd: Förkyld.

Vad gör man när man är hemma o sjuk?

- Tillräckligt frisk för att inte vara sängliggande.
- Tillräckligt sjuk för att inte göra något hemma.
* Sitta framför TV:n o datorn tar upp i stort sett hela min vakna tid.
* Har inte ringt in på Momento, Full pott eller Jackpot en
endaste gång. (Ska inte berätta här, för hur mycket kosingar
Li ringde in till dessa program för en kort tid sen..)
* Läsa mina vänners bloggar, och komentera litegranna har jag gjort.
* Läst på mina latinska glosor.
* Försökt läsa katitlet "Förbränningsmotorer" Men utan vidare
framgång. Då blev jag plötsligt jättesjuk o var tvungen att sova.
* Tittar på när fiskarna dör. En efter en i akvariet för att de inte
orkar städa upp efter sig. Så typiskt fiskar.
* Försökt tända en brasa. men veden var fortfarande för sur.
(Efter trädet som blåste ner i våras) orkade inte gå ut o hämta ny,
torr ved. Vred på elementen ist. Blir det ändå för kallt får jag
sätta på ugnen och gasspisen. Som mamma gjorde när hon var ung
och frös.

Inga kommentarer: