onsdag 7 maj 2008

Framtidstänk?

Hur ska det gå för mig i trädgårdsyrket? Funderar o funderar o tror jag kommit fram till att det är själva designen eller göra om som lockar för mig. Sen spelar det ingen roll om det är i trädgården, vardagsrummet eller garaget.
Det är kanske inredare jag ska bli egentligen. Men då e de ju bra att kunna en hel del om växter o plantor. Kanske ska ta över hans plats, han i Äntligen Hemma, som inreder balkonger o bygger spaljeer. Vad han nu heter. Tycker inte marknaden för inredare kan vara så stor. Speciellt inte i Örebro. Här köper man lite va man tycker e snyggt o e nöjd så. Eller så inreder man själv, efter hur mycket man har råd med. Eller så bryr man sig inte alls...
Men att ha ett jobb som man är utomhus i vore mycket värt. Som den soldyrkaren jag är. Åka runt på en gräsklippare i linne o känna de varma sommar vindarna i håret, för att ibland stanna o ta en fika paus i gräset elelr rensa bort lite maskrosor i nån rabatt. Är det inte så man ska ha det på sommaren?

Inga kommentarer: