måndag 18 februari 2008

Thailand

Nu har jag lyckats klicka ratt sa jag kan lagga in nya inlagg. Webfonstren har ar ju inte pa engelska. Spraket ar bara lite vagor med punkter har o dar.

Nar vi kom fram tog vi en taxi till hotellet (i Patong)) vi bokat en natt pa.
Det var en ganska fint hotell med pool AC o frulle. Rummet var stort, med balkong och vardagsrums, typ. Vi kom ju fram pa kvallen sa han bara duscha o ga ut o ata en bit mat. o dricka nagra drinkar. Ja... o handla lite :)
Han ata frukost och bada lite i poolen innan vi var tvugna o checka ut. Frukosten bastod av bade vanliga rostade mackor men aven thai mat, fried rice o sa.

Darifran tog vi en tuk-tuk taxi till Kata. Gick in och horde oss for pa nagra hotell innan vi hittade en bungalow till bra pris. Dar spenderade vi 4 natter. Det var enkelt men allt man behovde fanns. Granne med skogen. Djungeln. Satt odlor i taket och myggor i luften. Sag en apa hoppa forbi t.o.m! Det var bara det att det var en helvetesbacke mellan hotellet och stan = alla restauranger. En backa a'la storstenshojden att ga upp o nerfor varje dag. Tog taxi manga ganger...

Idag 18 feb har vi precis checkat in pa ett 3:e hotell, Ricos bungalow.
Det kostar nasten dubbelt an det forra med det ar vart det. Fran varat rum har vi 3 meter till poolen. Vi har TV och dvd (inte for vi har nagra filmer med oss, an...) Vi har riktig konst pa vaggarna. Men det farsta som motte mej darinne var en kackerlacka! :( Larsa ligger vid poolen och laser. Han pastar dessutom att man knappt far nagon farg i skuggan. Jag vet ju att det inte ar sa.. men han sager bara at mej o inte vara en san mamma ;p

Jag brannde mej pa ryggen o i pannan igar. Vi hyrde en long tail boat med chaffisar o akte till Freedom Island. Kritvit sand med en del stora vagor. Larsa lyckades knacka till armen sa axeln gick ur led. Bankade tillbaka den direkt men nu han han knappt anvanda den. Hoppar ur lite da o da. Sa jag behandlar honom val. Hjalper han med vaskan o sant :)

Vi har inga mer planer an att vi ska bo har i 4 natter. Sen ska vi nog bo lite mer i Patong. Men inget bestamt. Det har ar livet!
Har hittat en ny favvo drink, Wine Cooler. Mycket bra alternativ till Singan har nere. Kostar ungefar samma. 6-8 sek i mataffarerna. Men har lart mej dricka en hel del ol oxa. Det du Jennie. Jag kan om jag vill :P

Nu har jag fri tillg[ng till internet sa kommer updatera ofta!

Sitter en dam bakom mej o vill nog lagga vantarna pa datorn sa bast hon far't, annars slanger hon mej kanske i poolen. det vore ju hemskt.

Tankte foresten aka ut till Coral Island nagon dag. Om nan ar intresserad.

Li: Sag att du bytt tillbaka till din gamla blogg. Aftonblandet var ju inte sa varst. Kronglig!

Erika: Jag traffade din moster Carina i forrgar. I Kata. De hade en vecka kvar har.

Erik: Du kan inte skryta med nagra 5 cm islager man kan aka fyrhjuling pa!

Jennie: Jag hittar inget knark till dej ;) Duger kanske med ett linne eller liknande i present =)

Linn: Make love, not war. Laste om din markliga jobbarkompis.

Far se om jag lagger upp nan bild. Att anvanda sin svenska mobil har var langt ifran gratis!

3 kommentarer:

Li sa...

Yes! Äntligen lite livstecken! Puss

Anonym sa...

Ja lever, men fan va svullen hela kroppen var efter 13 timmar flygresa!! Fick knappt pa mej ngr klader.

Linn sa...

Jävlarns, vad avis jag blir på er! Ha en fortsatt underbar semester, så ses vi snart!