fredag 18 december 2009

5 månader idag!

Jag och den där nedrans bilen kommer fortfarande inte överens! Denna gång var det vädret som spökade.

Igår skulle vi iväg till Melinda o lilla William i Seltorp för att fika o mysa med alla bebisar från föräldragruppen. Miljökär som jag är gick jag ut o startade bilen i god tid så vi skulle slippa skrapa kärnis från rutorna. När vi sedan ska åka i god tid (!!!) går det inte att stänga förardörren. Den studsar bara ut igen. Skitans! Drar (och sliter) i handtag och metallgrejjer som ska hålla den på plats. Men inget. Såhär var den inte förra vintern! Eldar lite som den pyroman jag är men han blir inte gladare. Hepp! Håller inne dörren och låser centrallåset (det kunde funka på gamla Saaben o när man låste upp poppade dörren ut o välkomnade en automatiskt :) )Nu är jag sen oxå... Safira blir otålig innefrån huset o undrar väl vad jag håller på med o varför jag inte åker, så hon börjar skälla. Siri är dock nöjd, som tur är.

Tillslut skiter jag i det. Skitbil! Tar på mig en varm vänstervante och kör ändå. Men fick blåhålla dörren i kurvorna. Provar att stänga den då o då, men icke! När jag svänger upp vid hennes postlåda går den igen! Så dags då.... men då kunde jag ju iaf. stänga dörren och låsa.


Siri på plats i seltorp o leker med ett av Williams alla babygym, som han fick när han döpte sig här i veckan.
Mammor + lilla Vincent och Ellen.
Det blev en minnesvärd eftermiddag i det vintriga vädret. Vi blev kvar i många timmar och pratade om allt. Tandläkare..... barnmat..... fortkörningar.... (Johanna åkte fast i Ervalla igår, så inte bara jag) och dagis..... Melinda hade bakat massa gott! Favoriten var ändå dumlekakorna och kladdkakan. Mmm!!
Påväg hem tinade dörren efter bara några få minuter. Så vänstervanten var på!
Idag har vi varit på BVC på 5-mån kontroll och andra vaccinationen. Allt var bra! Vi låg exakt på medelkurvan i både vikt och längd. 7,1kg och 64 lång.
Efter en Coophandling och långa blickar på när mamma o pappa åt julskinkesmörgåsså somnade Siri in så skönt med sin nya Siri-filt, som hon fått av tant Li.

3 kommentarer:

Li sa...

Man skulle kunna tro det var Ivan du skulle iväg i. Han gjorde ju samma sak förra vintern. Sedan fick vi kärringstopp vid en korsning och när Marcus startade bilen igen gick larmet på och han var tvungen att springa ut och öppna min dörr utifrån och hålla på. Det är ett helvete när det blir kallt alltså.
Låter som en trevlig dag i övrigt i alla fall.

Anonym sa...

Du får säga grattis till Siri från oss. Ja bilar är ena riktiga bajskorvar på vintern, vi har våran i garaget nu så vi slipper sån skit.//Jennie

E-line sa...

Haha! Den där Ivan måste vara väääldigt rädd om sig själv. Som han larmar för minsta lilla. Sist larmade han ju på er parkering med mig o Anna i, mitt i natten. Han trodde väl vi var tjyvar :-S

Siri tackar som hjärtligast för gratulationerna. Larsa håller på o fixar i garaget idag igen. Gick ett lass till tippen oxå. Vem vem? Kanske kan vi ställa vår bil där inne inom ett par år? ;)