torsdag 28 maj 2009

Vagnen har anlänt! :D

Som sagt... Nu är vagnen hemma! Jag gillar den verkligen. Den är så fin där den står. Skulle mer än gärna krypa ner själv.. Så har vi åkpåse, skötväska, sittdel m.m. i samma mönster. Blir perfekt! Den har massa smarta finesser oxå =) Det bästa av allt är det sköna gunget i den.



Satte mig ner framför symaskinen igår och idag. Det resulterade i ett bäddsett till spjälsängen och ett till vagnen. Sydde massa små lakarn av stora och några extra örngott ifall det ska kräkas på dem... Hade sparat några gamla udda påslakan som var för fina för att skänka bort till Myrorna. Passade perfekt att sy sådanthär av!

Sydde även en vetekudde som jag nämde i förra inlägget. Har dock inte provat den än, men den blev himla fin! Sydde innerpåsen dubbel av ett gammalt lakan. Sedan ett örngott av ett finare tyg. Typ såhär: http://pyssel.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6ac073d8-cd36-4691-95dd-3683afcbd9b3

Örngott förresten? Är det nån slags örnmat? Som dem tycker är gott....

3 kommentarer:

Malin sa...

Och du tycker att JAG är pysslig av mig.. ;)

Anonym sa...

jag tror att det kan vara örnmat, annars kan det vara att öronen tycker det är gott...att ligga på. Men vart kommer n:et ifrån? det är lurt det där.//jennie

Sanna sa...

vagnen var riktigt fin! =)