söndag 17 mars 2013

Heej!

När jag ändå loggade in för att komentera på en annanblogg kunde jag ju skriva några rader här för engångsskull! Jag vet det är några som saknar inläggen :)

Liver snurrar på i 1000 som vanligt. Väckarklocka, dagis, jobb, dagis, laga mat, leka/titta på bompa, natta barn, göra vad jag vill, sova. Så är våra vardagar. Hinns inte med så mycket mer. Ibland gör vi en utstickare o handlar mat eller hälsar på nån.

Siri fick hänga med sin bästaste vän hem från dagis förra veckan efter månader av tjat. Så nu lever hon på det ett tag men har redan börjat tjata om att denna lilla A ska följa med oss hem. Så det blir kul om hon vill det :) Stor tjej jag har nu.

På mornarna lägger vi fram kläder på Siris golv som passar till dagens aktiviteter. Men oftast tar hon fram en stol o klättrar upp o letar på helt andra kläder som hon tycker passar bättre. Knäppt att jag o L inte fattat att kjol/kläning o strumpbyxor är det bästa man kan ha ute i skogen, på dagis, i lekparken m.m.... ;)

Enda gången vi är överens om klädsel är när vi ska på kalas o det faktiskt passar ypperligt med fina kjolar, armband o hårspännen. Samt på tisdagar när det är gympadags. Då ska den lilla ballerinakjolen på och de glittriga benvärmarna.

Allan blirstörre o större. Snart 2 år. Fortfarande är han motsatsen till Siri på nästan alla plan. Han är väldigt enkel o leker gärna själv i timmar.  Traktorer o bilar är det bästa han vet o när vi är hemma hos andra o leker på avstår han mer än gärna både mellis, fika o middag till förmån för att få rulla runt på diverse fordon på golvet. Han säger fortfarande inte så mycket mest "tack" och"oj", men det kommer mer för varje vecka.

Nu ska vi väcka lille herrn o åka till Li & Amos!

Inga kommentarer: